A Guckler Károlyról elnevezett Hármashatár-hegyi kilátó egy turisztikailag kiemelt jelentőséggel bíró csomópont, ahol a főváros teljes panorámája megcsodálható. Innen az északon futó Megyeri-hídtól egészen a város déli határáig elláthatunk.

A Hármashatár-hegyi kilátó 499 m tengerszint feletti magasságban található. Fantasztikus élményt biztosít a Budapestet és a Dunát gyönyörű körpanorámával ellátott, 4 m magasan fekvő kilátószint. A nyolcszögletű, 2 szintes kilátópontot a Hármashatár-hegyen fekvő Erdei iskola mellett, a Hangár Bistro és a Zöldbázis turistaközpont közelében alakították ki.

A Hármashatár-hegyi kilátó különlegessége, hogy a látogatókat fogadó szintje egyben pihenőhely is, ahol a kék túraútvonalon érkező turisták a meredek emelkedő után meg tudnak kicsit pihenni. A kilátó felépítése közben felújították a környező utakat, lépcsőket és korlátokat is helyeztek el.

A Hármashatár-hegyi kilátó megközelítése:

Gépkocsival a Szépvölgyi úton haladva, a Hármashatár-hegyi útra rátérve, egészen közel a kilátó melletti Udvarház étterem parkolójáig is eljuthatunk.
Tömegközlekedéssel a Szentlélek térről induló 137-es busszal kell jönni, és a Hedvig utcánál kell leszállni. Innen alig másfél kilométerre van a kilátó pont. Először követnünk kell a Z+ jelzést, majd egy négyes kereszteződésnél rá kell térnünk a Z sáv jelzésre egyenesen haladva tovább. Amikor utunkhoz csatlakozik a K jelzés, akkor fordulj jobbra és a kilátóig kövesd ezt a jelzést, ami párhuzamosan fut a K körsétával.

A Hármashatár-hegyi kilátó megtekintéséhez ajánlott túraútvonal:

Túránk kiindulópontjához busszal (137-es) vagy autóval is el tudunk jutni. A III. kerületi Erdőalja út, Hedvig utca kereszteződését kell keresnünk.
Innen vezet egy Z+ turistaútvonal, amit kövessünk addig, amíg a Z jelzés nem keresztezi az utunkat. Itt jobbra menjünk tovább a Z jelzésen. Amikor egy kereszteződésnél a K jelzéssel találkozunk, akkor azon kell tovább haladnunk balra visszafordulva. Ezen a jelzésen menjünk egészen a Hármas-hegyi kilátó fenyőgerendákból épített magaslati pontjához.

A kilátóhoz érkezve könnyedén végig futtathatjuk a szemünket a főváros minden pontján. Ez egy ideális hely ahhoz, hogy utunk folytatása előtt megpihenjünk egy kicsit és ettől a látványtól új erőre kapjunk.
A Hármashatár-hegyi kilátó után a P kerékpárút és a K körséta közös jelzésén kell tovább indulnunk. A K körséta elvezet a következő célunkhoz, az Árpád kilátóhoz. A kilátó előtt nem sokkal csatlakozik majd hozzánk a K jelzés is. Megérkezve a kilátóhoz, szintén egy szemkápráztató panorámával találkozhatunk.

Szembetűnő, hogy itt egy teljesen más aspektusából láthatjuk a fővárosunkat, de a büszkeség érzése itt is előtörhet belőlünk, amint végignézünk a kanyargó Duna mentén felépült gyönyörű városra.

Pihenőnk végeztével a K sáv jelzésen haladjunk tovább, egészen addig, amíg jobbra a Z+ jelzést fel nem fedezzük. Ez nagyjából 2,6 km távolságot jelent. Innentől már csak ezt a jelzést kell követnünk, hiszen ez visz el a kiinduló pontunkhoz.

Távolság: 12,34 km
Szintemelkedés: 822 m
Időtartam: 3-4 óra

Kellemes túrázást kívánunk!

A Hármashatár-hegyi kilátóhoz közel eső látványosságok:

Melyik túrán érintjük a Hármashatár-hegyi kilátó épületét?