Hármashatár-hegyi kilátó egy panoráma az egész városra
4.6 (92.2%) 41 vote[s]

A Guckler Károlyról elnevezett Hármashatár-hegyi kilátó egy turisztikailag kiemelt jelentőséggel bíró csomópont, ahol a főváros teljes panorámája megcsodálható. Innen az északon futó Megyeri-hídtól egészen a város déli határáig elláthatunk.

A Hármashatár-hegyi kilátó 499 m tengerszint feletti magasságban található. Fantasztikus élményt biztosít a Budapestet és a Dunát gyönyörű körpanorámával ellátott, 4 m magasan fekvő kilátószint. A nyolcszögletű, 2 szintes kilátópontot a Hármashatár-hegyen fekvő Erdei iskola mellett, a Hangár Bistro és a Zöldbázis turistaközpont közelében alakították ki.

A Hármashatár-hegyi kilátó különlegessége, hogy a látogatókat fogadó szintje egyben pihenőhely is, ahol a kék túraútvonalon érkező turisták a meredek emelkedő után meg tudnak kicsit pihenni. A kilátó felépítése közben felújították a környező utakat, lépcsőket és korlátokat is helyeztek el.

A Hármashatár-hegyi kilátó megközelítése:

Gépkocsival a Szépvölgyi úton haladva, a Hármashatár-hegyi útra rátérve, egészen közel a kilátó melletti Udvarház étterem parkolójáig is eljuthatunk.
Tömegközlekedéssel a Szentlélek térről induló 137-es busszal kell jönni, és a Hedvig utcánál kell leszállni. Innen alig másfél kilométerre van a kilátó pont. Először követnünk kell a Z+ jelzést, majd egy négyes kereszteződésnél rá kell térnünk a Z sáv jelzésre egyenesen haladva tovább. Amikor utunkhoz csatlakozik a K jelzés, akkor fordulj jobbra és a kilátóig kövesd ezt a jelzést, ami párhuzamosan fut a K körsétával.

A Hármashatár-hegyi kilátó megtekintéséhez ajánlott túraútvonal:

Túránk kiindulópontjához busszal (137-es) vagy autóval is el tudunk jutni. A III. kerületi Erdőalja út, Hedvig utca kereszteződését kell keresnünk.
Innen vezet egy Z+ turistaútvonal, amit kövessünk addig, amíg a Z jelzés nem keresztezi az utunkat. Itt jobbra menjünk tovább a Z jelzésen. Amikor egy kereszteződésnél a K jelzéssel találkozunk, akkor azon kell tovább haladnunk balra visszafordulva. Ezen a jelzésen menjünk egészen a Hármas-hegyi kilátó fenyőgerendákból épített magaslati pontjához.

A kilátóhoz érkezve könnyedén végig futtathatjuk a szemünket a főváros minden pontján. Ez egy ideális hely ahhoz, hogy utunk folytatása előtt megpihenjünk egy kicsit és ettől a látványtól új erőre kapjunk.
A Hármashatár-hegyi kilátó után a P kerékpárút és a K körséta közös jelzésén kell tovább indulnunk. A K körséta elvezet a következő célunkhoz, az Árpád kilátóhoz. A kilátó előtt nem sokkal csatlakozik majd hozzánk a K jelzés is. Megérkezve a kilátóhoz, szintén egy szemkápráztató panorámával találkozhatunk.

Szembetűnő, hogy itt egy teljesen más aspektusából láthatjuk a fővárosunkat, de a büszkeség érzése itt is előtörhet belőlünk, amint végignézünk a kanyargó Duna mentén felépült gyönyörű városra.

Pihenőnk végeztével a K sáv jelzésen haladjunk tovább, egészen addig, amíg jobbra a Z+ jelzést fel nem fedezzük. Ez nagyjából 2,6 km távolságot jelent. Innentől már csak ezt a jelzést kell követnünk, hiszen ez visz el a kiinduló pontunkhoz.

Távolság: 12,34 km
Szintemelkedés: 822 m
Időtartam: 3-4 óra

Kellemes túrázást kívánunk!

A Hármashatár-hegyi kilátóhoz közel eső látványosságok:

Melyik túrán érintjük a Hármashatár-hegyi kilátó épületét?

III. Rákóczi Ferenc emléktúra
IV. Béla emléktúra
Árpád vezér emléktúra
Görgei Artúr emléktúra
Szent László emléktúra
Toldi Miklós emléktúra

Ha szeretnél még több hasznos információt kapni túrázással kapcsolatban, akkor íratkozz fel az értesítőnkre itt:

Ha tetszett, oszd meg a cikket itt, és látogasd meg Facebook oldalunkat is.