Lajos forrás: a bővízű éltető erő
4.9 (98%) 10 vote[s]

Szeretnéd kirándulás közben is olyan vízzel oltani a szomjadat, aminek a kristályszerkezete is megfelelő? Szeretnéd a legtisztább folyadékkal megajándékozni a szervezetedet, aminek a lebontása nem emészt fel felesleges energiát? Akkor a legjobb megoldás erre, ha útba ejted a Lajos forrás hűsítő folyamát.

Kirándulás közben töltsd meg a kulacsodat a Lajos forrás vizéből

A természetbarátok számára az egyik legfontosabb dolog a túrák során, hogy a megfelelő mennyiségű folyadékot pótolni tudják. Lehet bármilyen gyönyörű hely, ahová igyekszünk, ha nincs nálunk elegendő víz, az a kirándulás eleve kudarcra van ítélve. A Lajos forrás erre a kihívásra kínál megnyugtató választ.

Számtalan olyan vízlelő helyet ismerhetünk, ami az évnek egy bizonyos szakaszában aktív, vagy éppen a nagyobb esőzések után. Sajnos ezeknél sosem lehet tudni, hogy amikor épp arra járunk, milyen állapotban találjuk őket. A Lajos forrás legnagyobb előnye, hogy az egész évben megfelelő mennyiségű vizet képes biztosítani számunkra.

A Szentendrén élő szerbek egyszerűen csak “Dobrá Voda”-nak nevezik, ami magyarul annyit jelent, hogy Jó víz. Ez mindent elárul a forrás vizének minőségéről, ezért ideális megállóhely lehet a túránk során. Bővizű forrásának köszönhetően biztosak lehetünk benne, hogy itt minden esetben olthatjuk majd a szomjunkat.

A Lajos forrás története:

A magyar emberek a XIV. században nagy királyukról, Anjou Nagy Lajosról nevezték el Lajos forrásnak ezt a bővizű, kristálytiszta forrást. A legenda szerint Nagy Lajos kedvelt vadászhelye volt a környéki erdők és hegyek vadban és patakokban dús mesebeli szépségű környezete.

A Lajos forrás a XX. század elején, 1908-ban kapta meg a máig látható forrásmedencéjét. Ezt – az akkoriban a területet birtokló – Podmaniczky Lajosról nevezték el.

Ajánlott útvonal a Lajos forrás megközelítéséhez:

Lajos forrás meglátogatása Szentendre felől:

Túrádat a Hév végállomástól kezdd el, és első lépésként keresd meg a Dunakanyar körút alatt áthaladó aluljárót, amin kelj át, és fordulj jobbra, és sétálj 200 métert a főút mellett. menj át a zebrán, és fordulj balra a Duna korzóra.

Haladj a Duna korzón egészen addig, amíg meg nem látsz egy hidat. A híd előtt fordulj balra és haladj a Bükkös patak bal partján a zöld kerékpárút, a sárga tanösvény  és a sárga négyzet jelzéseken. Kövesd a  jelzést (4,08 km ↑ 60 m ↓ 9 m). Miután a piacot elhagytad, utad átvezet a főút alatt, Te pedig haladj tovább a patak mentén.

A Jobbágy utcához érve utad átvezet a patak fölött, kövesd a zöld kerékpárút, a sárga tanösvény  és a sárga négyzet jelzéseket a patak mellett. Amikor utad másodszor keresztezi a Bükkös patakot, menj tovább a sárga tanösvény jelzésen, amíg nem találkozol a sárga kereszt jelzéssel.  folytasd utadat balra, a  jelzésen (0,66 km ↑ 42 m ↓ 0 m).

Amikor a Vízmű telephez érsz, egy négyes elágazásnál, akkor balra meglátod a sárga négyzet jelzést egy sziklán. Itt Te fordulj jobbra, a sárga sáv jelzésre, és menj el egészen a zöld sáv jelzésig (1,94 km ↑ 158 m ↓ 1 m) és fordulj rá, jobbra (1,40 km ↑ 3 m ↓ 136 m).

Utad egy darabon együtt halad a sárga tanösvény jelzéssel. Amikor szétválik a sárga tanösvény és a zöld sáv, Te folytasd utadat egyenesen tovább a jobb oldali elágazáson, a zöld sáv jelzésen. Amikor utadhoz csatlakozik a zöld barlang, és a sárga kereszt jelzés, akkor fordulj rá balra. Kövesd a zöld barlang jelzést, és menj el egészen a Vasas-szakadékig (0,73 km ↑ 86 m ↓ 0 m).

Utána haladj tovább a sárga tanösvény és a sárga barlang jelzésen (0,22 km ↑ 0 m ↓ 6 m). Amikor találkozol a sárga sáv jelzéssel, fordulj rá jobbra és menj el egészen az utadat keresztező betonútig (0,73 km ↑ 86 m ↓ 0 m). Itt fordulj balra, és kövesd végig az aszfaltos utat, amíg meg nem érkezel a Lajos forrás foglalatához, egy kis parkoló mellett.

A Lajos forrás, és a parkoló mellett van egy lefelé vezető út a végén sorompóval. Ha ott lemész  találsz egy kis piknikezőhelyet, ahol elfogyaszthatod a hozott elemózsiádat, és szomjadat is olthatod a friss forrásvízzel.

A pihenős után állj szembe a Lajos forrással, és utadat folytasd balra követve a kék kereszt jelzést, ami egy darabon együtt halad a sárga kereszt jelzéssel (2,82 km ↑ 6 m ↓ 209 m). Amikor elválnak egymástól, Neked a kék kereszt jelzésen kell tovább haladnod egészen addig, amíg a zöld sáv jelzéshez érsz. Itt fordulj balra, és kövesd a zöld sáv jelzést a Czibulka János menedékházig (1,30 km ↑ 127 m ↓ 4 m). A Kő-hegyi menedékháznál a csodálatos panoráma mellett lehetőséged van arra is,hogy az itt található padoknál megpihenj, és szükség esetén pótolhasd az útközben elégetett kalóriákat.

Utadat a sárga sávon folytasd tovább Szentendre irányába, a menedékház mellett, ami egy darabon együtt fog haladni a zöld sáv jelzéssel is (6,41 km ↑ 34 m ↓ 288 m). Szétválásukkor a sárga sávon haladj tovább egészen addig,amíg meg nem érkezel a Hév végállomására, ahonnan túrádat elkezdted.

Távolság: 22,44 km
Szintemelkedés: 669 m
Időtartam: 6-10 óra

Kellemes túrázást kívánunk!

A  Lajos forráshoz közel eső látványosságok:

Lajos forrás mellett áthaladó túráink:

Bulcsú vezér emléktúra
Bottyán János emléktúra
Zrínyi Miklós emléktúra
Sebő Ödön emléktúra

Ha szeretnél még több hasznos információt kapni túrázással kapcsolatban, akkor íratkozz fel az értesítőnkre itt:

Ha tetszett, oszd meg a cikket itt, és látogasd meg Facebook oldalunkat is.