Hármashatár-hegyi kilátó egy panoráma az egész városra
5 (100%) 1 vote

A Guckler Károlyról elnevezett Hármashatár-hegyi kilátó egy turisztikailag kiemelt jelentőséggel bíró csomópont, ahol a főváros teljes panorámája megcsodálható. Innen az északon futó Megyeri-hídtól egészen a város déli határáig elláthatsz.

A Hármashatárhegyi-kilátó 499 m tengerszint feletti magasságban található. Fantasztikus élményt biztosít a Budapestet és a Dunát gyönyörű körpanorámával ellátott, 4 m magasan fekvő kilátószint. A nyolcszögletű, 2 szintes kilátópont a Hármashatár-hegyen fekvő Erdei iskola mellett, a Hangár Bistro és a Zöldbázis turistaközpont közelében jött létre.

A Hármashatár-hegyi kilátó különlegessége, hogy a látogatókat fogadó szintje egyben pihenőhely is, ahol a kék túraútvonalon érkező turisták a meredek emelkedő után meg tudnak kicsit pihenni. A kilátó felépítése közben felújításra kerültek utak, lépcsők, valamint korlátok is.

A Hármashatár-hegyi kilátó megközelítése:

Gépkocsival a Szépvölgyi úton haladva, a Hármashatár-hegyi útra rátérve, egészen közel a kilátó melletti Udvarház étterem parkolójáig is eljuthatsz.
Tömegközlekedéssel a Szentlélek térről induló 137-es busszal a Hedvig utcánál szállj le. Innen alig másfél kilométerre van a kilátó pont. Először kövesd a Z+ jelzést, majd egy négyes kereszteződésnél térj rá a Z jelzésre egyenesen haladva tovább. Amikor utadhoz csatlakozik a K jelzés, akkor fordulj jobbra és a kilátóig kövesd ezt a jelzést, ami párhuzamosan fut a K körsétával is.

A Hármashatár-hegyi kilátó megtekintéséhez ajánlott túraútvonal:

Túrád kiindulópontjához busszal (137-es) vagy autóval is el tudsz jutni. A III. kerületi Erdőalja út, Hedvig utca kereszteződését kell keresned.
Innen vezet egy Z+ turistaútvonal, amit kövess addig, amíg a Z jelzés nem keresztezi az utadat. Itt jobbra menj tovább a Z jelzésen. Amikor egy kereszteződésnél a K jelzéssel találkozol, akkor azon kell tovább haladnod balra visszafordulva.

Ezen a jelzésen haladj egészen a Hármas-hegyi kilátó fenyőgerendákból épített magaslati pontjához. Ide érkezve könnyedén végig futtathatod a tekintetedet a magyar főváros minden pontján. Ez egy ideális hely ahhoz, hogy utad folytatása előtt megpihenj egy kicsit és az ezeréves történelmünk látványától új erőre kaphass.
A Hármashatár-hegyi kilátó után a P kerékpárút és a K körséta közös jelzésén kell tovább indulnod. A K körséta el fog Téged vezetni a következő célodhoz, az Árpád kilátóhoz. A kilátó előtt nem sokkal csatlakozik majd hozzád a K jelzés is. Megérkezve célodhoz, szintén egy szemkápráztató panorámával fogsz szembesülni.

Itt egy teljesen más aspektusából láthatod fővárosunkat, de a büszkeség érzése itt is elő fog belőled törni, amint végignézel a kanyargó Duna mentén felépült gyönyörű településünkre.

Pihenőd végeztével a K jelzésen haladj tovább, egészen addig, amíg jobbra a Z+ jelzésbe nem botlasz. Ez nagyjából 2,6 km távolságot jelent. Itt ráfordulva a Z+ jelzésre, hamarosan elérsz oda, ahonnan indult a túrád.